Amateurconvenant FC Groningen

Onze voetbalvereniging is één van de bijna 200 amateurverenigingen die het Amateurconvenant van FC Groningen heeft ondertekend. Met het Amateurconvenant wil de ‘Trots van het Noorden’ het algemene voetbalniveau verbeteren en de voetbalbeleving in Noord-Nederland stimuleren. Bij v.v. Wildervank werken we graag samen met FC Groningen, een club die sterk verankerd is in haar eigen regio en als voorbeeldfunctie voor vele jeugdspelers dient.

Belangrijk onderdeel van het Amateurconvenant is de Regionale Voetbal Opleiding van FC Groningen. De afgelopen periode heeft de opleiding veel aandacht gegenereerd door het debuut van meerdere jeugdspelers in het eerste elftal. Hoogtepunten mogen genoemd worden; het debuteren in het 1e elftal van Richairo Zivkovic, Yoell van Nieff en Hans Hateboer. De voetbalcarrières van deze Groningse talenten zijn gestart bij respectievelijk convenantpartners FVV Foxhol, GRC Groningen en THOS Beerta. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als in de toekomst de naam van een Wildervank talent aan dit rijtje toegevoegd mag worden.

Om de voetbalbeleving in Noord-Nederland te waarborgen organiseert het Amateurconvenant diverse activiteiten. Hierbij kan gedacht worden aan: F-pupillenfeesten, clinics, het nederlagentoernooi en de kaartenacties voor wedstrijden in stadion Euroborg.

Meer weten over onze samenwerking met FC Groningen en het Amateurconvenant? Klik dan op één van de onderstaande interessante links.

Jeugdclinics

Seizoensgids Amateurconvenant