In Memoriam • Nico van der Vorm

2 september 2020 11:45

In Memoriam • Deze week is Nico van der Vorm, oud-voorzitter en erelid van v.v. Wildervank overleden. Nico was vanaf 1979 lid van v.v. Wildervank en was in deze periode ruim 19 jaar bestuurder, waarvan 11 jaar als voorzitter. Ook was hij in deze periode elftalleider en wedstrijdsecretaris van de zaterdagafdeling en was hij penningmeester van de kantine. Vanwege zijn grote verdiensten en langdurige inzet werd hij in 2016 door de leden benoemd tot erelid. De vereniging is Nico veel dank verschuldigd. Wij gedenken hem met veel respect. Zijn betrokkenheid en inzet zal voortleven binnen onze vereniging.

Nico werd in 1979 lid van de voetbalvereniging. Sinds de oprichting van de zaterdagafdeling in de jaren 80 was hij nauw betrokken bij het zaterdagvoetbal. Hij wilde het zaterdagvoetbal graag meer aanzicht geven, omdat dit in die tijd voor veel mensen toch een beetje een ondergeschoven kindje was. Nico vond altijd dat er geen onderscheid moest zijn binnen de vereniging. Zaterdag- of zondagvoetbal, prestatiegericht of recreatief, bij voetbalvereniging Wildervank is plaats voor iedereen.

In 1991 trad Nico van der Vorm toe tot het bestuur. Nico was in die tijd naast bestuurslid ook wedstrijdsecretaris en leider van zaterdag 1. Later werd hij penningmeester van de kantine. In 1999 werd hij voorzitter welke rol hij tot 2010 heeft vervuld. Ook buiten het voetbal dacht hij altijd aan zijn cluppie. Zijn politieke collega’s verweten hem dikwijls een rood/witte pet op te hebben.

Wij verliezen in Nico een betrokken lid die een belangrijke inbreng heeft gehad in de club die wij tot op de dag van vandaag zijn. Een club waar plek is voor iedereen. Of je nu op zaterdag voetbalt of op zondag, je recreatief bent of prestatiegericht voetbalt of je heel veel voor de club doet of een beetje, iedereen is belangrijk!

Wij gedenken hem met groot respect en wensen de familie veel sterkte toe!

“Moi”

Bron: Bestuur