Een wedstrijd met belading

9641GN
VEENDAM
tel. 0598-614350

Na de aftrap 19:03 werd ons al snel duidelijk dat dit wel eens een hele zware kluif kon worden.

De tegenstander had bedacht om jongens erin te zetten die normaal divisie spelen.

Ons de mening toegedaan als jullie zo de wedstrijd willen winnen moet je je zelf ook in de spiegel kunnen aankijken.

maar goed zo gezegd

De aftrap:  Veendam was zoals verwacht veel op onze helft te vinden .

Met name de achterhoede van ons heeft kranig weerstand geleverd echter na 10 minuten mocht toch de eerste goal vallen .

Nadat we dit verwerkt hadden zijn we gelijk weer verder gaan voetballen . En mochten helaas na een scrimmits in de 16 het tweede doelpunt incasseren. We zijn verder blijven voetballen echter in minuut 24 mocht toch de 0-3 vallen .

We zijn verdedigend blijven verder spelen . Het spel van Veendam werd fysieker waardoor wij een vrij bal kregen net buiten de 16 .

Veendam had een muur neer gezet Milan ging achter de bal staan en had de insteek om hoog in te schieten helaas werd dit doorzien door de keeper en die tikte hem (helaas) net over . Uiteindelijk blies de scheidsrechter voor de rust . We zijn naar de kleedkamer gegaan.

Uiteraard was het gesprek in de kleedkamer "de divisie spelers" en dat onze mensen het heel lastig vonden . Echter wij probeerden het er het beste van te maken .

We hebben na de rust het veld weer betreden en zijn ons spel blijven spelen op een zeker moment raakte Veendam het een beetje kwijt door onze wijze van spelen en ja hoor 1-3 door een fantastische lob-bal van Frank.  Een speler van de tegenstander  reageerde hierop met wat lelijke woorden waardoor de scheidsrechter hem een waarschuwing gaf .
Ze hebben de aftrap genomen en het duurde maar even en Veendam kwam bij ons in de 16 en scoorde. Echter hun spits stond buitenspel waardoor die afgekeurd werd . Toen sloeg de vlam in de pan bij de gewaarschuwde speler van veendam en kon hij het veld verlaten met een tijdstraf .
Wij hadden snel in de gaten dat we tegen 10 man stonden te voetballen en het duurde maar even of Warre zag zijn kans schoon.  2-3
Veendam had de aftrap en, door het spel van veendam was duidelijk te merken dat ze het een beetje kwijt waren na een super verdedigende actie van ons duurde het maar even of wij waren weer in bal bezit. Er werd gelijk gecombineerd naar voren toe en Milan zag zijn kans schoon om de 3-3 te maken .

De wedstrijd duurde nog +/- 5 minuten maar die hebben aangevoeld als uren . Echter veendam lag echter met de handen op de rug en ze hadden geen kans meer naar voren te voetballen.  Hierdoor zijn ze verdedigend gaan spelen (alle mensen in de 16) waardoor wij geen kans meer hadden om te scoren . Toen floot de scheidsrechter af. eindstand 3-3.

Uiteraard hebben we verhaal gehaald of de trainer van veendam tevreden kon terug kijken op een wedstrijd met allemaal geleende spelers . Hem was de mening toe gedaan dat wij het zelfde hebben gedaan . Helaas voor de beste man hebben wij het volledig op eigen krachten gedaan en konden wij met opgeheven hoofd naar huis gaan . De wedstrijd van dit kaliber heeft natuurlijk altijd een stukje belading door dat met hier immers wel spreekt over een derby en mede daardoor kunnen wij terug kijken op een wedstrijd waar wij als JO15-2 van wildervank heel trots op mogen zijn.