Een fijne wedstijd met gekke momenten .

HSC JO15-2

vv Wildervank JO15-2JM

... (e.d.)
Daan Huls (schot)

26 november 2022 11:30

H.J. Nienhuis

Sportpark Henk Bruins Sappemeer
Rijksweg Oost 129 A
9611CE
SAPPEMEER

Zaterdag 10:15

De hoogste tijd om naar Peerdewaske te gaan. We hadden namelijk afgesproken dat we hier om 10:30 zouden vertrekken naar het

Sportpark Henk Bruins Sappemeer om de wedstrijd tegen HSC JO15-2 te bevechten .

Om 10:35 was iedereen er en zijn we naar Sappemeer vertrokken. Hier aangekomen zijn we gelijk doorgelopen naar de kleedkamers en hebben ons snel in onze wedstrijdkleding gehezen . We hadden er zin in .

Op het veld aangekomen gelijk begonnen met de warming up om 11:27 de mensen op de juiste plek neer gezet en om 11:31 blies de scheids op zijn fluit . Het spel kon gaan beginnen

Er werd gelijk goed om de bal gestreden door beide partijen waarbij niemand eigenlijk bovenliggend was .
tot op 11:53 terwijl de bal in de scrimmage was in de 5 meter van het doel van HSC vond een speler van HCS het nodig om hem in de touwen te schieten…. 0-1.

HSC nam vervolgens de aftrap en probeerde langszij te komen dit mislukte geheel waardoor wildervank weer tot aanvallen overging vanaf de rechter cornervlag werd de bal in de 16 gebracht helaas net tegen de doelpaal maar, in de rebound lukt het Daan toch om de bal in de touwen te schieten 0-2 . En dat na 1 minuut nadat het eerste doelpunt was gevallen .

HSC begin weer af te trappen en werden gelijk weer gestoord tijden de opbouw  achter door het wisselbeleid moesten de spelers van Wildervank even weer wennen aan elkaar . de wedstrijd kabbelde voort . om 12:05 vond de scheids dat het tijd was voor thee echter in de kleedkamer aangekomen stond er ranja op ons te wachten maar goed dat mocht uiteraard de pret niet drukken we waren in euforie stemming .

Na dat we besproken hadden dat we dit niet meer mochten weggeven en dat wij wellicht het eerste team waren waar ze van gingen verliezen hebben we snel de ranja opgedronken en zijn we weer naar het veld toe gegaan. De trainer van hsc fluisterde nog toe dat hij ons even had laten wennen aan het veld hij dat zei er nu zeker 3 gingen scoren . We zouden zien.

De tweede helft: 12:18

Wij mochten aftrappen en al snel kwam het al weer tot een kans voor ons maar helaas net over .

Vervolgens gaf de scheidsrechter een vrije bal . We hadden besloten dat Milan die moest nemen. Milan nam een aanloop en schoot …… op de lat. Het zat even niet mee.
Na dat de aandacht een beetje verslapte en HSC op elkaar begon te mopperen zagen wij kans schoon Reza liep langs zij koos een hoek en zette de 0-3 op het bord .

HSC mocht uiteraard weer aftrappen. Na dat ze er even door te komen en ze gevaarlijk dit bij een doelpunt zaten wist Tobias dit te keren. hij ging voor een clean sheet namelijk

Tobias schoot uit en wist het bij de spits van ons te brengen echter die liep zich vast op de verdediging van hsc . Ten tijde van deze aanval werd Jens ten val gebracht de scheids deed dit af als “ach hij struikelde over de bal “ raar terwijl de bal al 5 meter verder was maar goed accepteren en weer doorgaan .

De keeper van HSC had na een slap schotje van onze spits een uittrap waardoor de bal in de voeten van jens kwam jens wilde uithalen en werd weer omgeduwd . Nu zag de scheids het wel goed de persoon die duwde kreeg een fikse uitbrander en Fenne nam een vrije trap helaas de bal werd goed uit verdedigd en Wildervank moest alle zeilen bij zetten om een tegendoelpunt te voorkomen .

Dit leek aardig te lukken tot op het moment dat onze centrale verdediger de keeper aanspeelde en de keeper de bal in de handen pakte toen werd er gefloten voor een vrije bal op de plaats waar de bal werd terug gespeeld dit was echter op de penalty stip en dit zaaide gelijk wat verwarring .was het een strafschop ? het was (zo legde de scheids aan de kinderen uit ) een vrije trap en de keeper moest zeker een muur neerzetten . Toen de keeper hiermee bezig was schoot HSC al ….. Raak . maar helaas de scheidsrechter benadrukte dat ze moesten wachten tot hij gefloten had .

Dus alles kon weer op nieuw na dat de muur stond en de scheids gefloten had speelde HSC een andere speler aan die zou hem er in schieten . Echter omdat onze verdediging er als de kippen bij was lukte dit niet en schoot hij de bal naast . Echter toch een corner bal . Tobias had zijn mensen neer gezet en de man kon gaan schieten . de bal werd wederom uitverdedigd en Wildervank gin in de omschakeling echter toen vond de scheids het wel genoeg hij floot de wedstrijd af en bedankte de kinderen voor de fijne wedstrijd die hij gezien had . We hebben alles en iedereen bedankt voor het plezeir en sportiviteit die wij onderling gezien hebben we zijn gaan douchen en zijn vervolgens naar Wildervank vertrokken.

Laten we hopen dat fc zuidlaren ons net zo laat genieten van voetbal .