Een lastige wedstrijd om te winnen.

Drieborg JO15-1JM

vv Wildervank JO15-2JM

... (schot)
... (penalty)
Daan Huls (solo)

19 november 2022 11:30

Sportpark Lubbert Bruins
Oudeweg 2
9688RE
DRIEBORG
tel. 06-20841009

Vanmorgen naar een uithoek van Groningen: het zogeheten Drieborg.

We hebben om 10:15 verzameld en zijn vol goede moed vertrokken.

In Drieborg aangekomen werden we gastvrij ontvangen onder het genot van een kopje koffie werd ons verteld

waar we ons om konden kleden . We zijn naar de kleedkamer vertrokken daar onze kleding aan gedaan .

We hebben een teambespreking gedaan en zijn naar het veld gegaan. Daar aangekomen zagen we al dat het veld er niet super bij lag.

We begonnen aan de zijde in te lopen waar alles nog bevroren was. Nadat we onze warming up hadden gedaan hebben we ons team op de juiste plaats neer gezet . Om 11:30 werd er gefloten voor de aftrap We zijn voorzichtig aan de wedstrijd begonnen en speelden een beetje afwachtend.

Wellicht zelfs een beetje slap door de wedstrijd van woensdag nog in de benen. Op een zeker moment brak drieborg door. Onverhoopt moest onze verdediging aan de rem trekken en heeft dit moeten bekopen met een gele kaart. Door het gemopper van de tegenpartij lag de hoop erop dat we daardoor uit de wedstrijd gepraat zouden worden dit is echter mislukt . Na 10 minuten voetbal Zag Daan zijn kans schoon en legde aan…. 0-1

Drieborg mocht de aftrap nemen en na 25 minuten voetbal raakten we de grip een beetje kwijt. De linker spits van Drieborg kreeg de bal in de voeten ze dribbelde op (zonder dat er verdedigd werd ) en krulde de bal onder in de hoek . De keeper ging er van uit dat de bal naast de paal zou belanden echter dit was een misberekening 1-1.

Nadat de wedstrijd een beetje voortkabbelde floot de scheidsrechter voor de rust . We zijn naar de kleedkamer gegaan van de thee genoten en onderling afgesproken dat we dit niet moesten laten glippen . We vingen na een kwartier de wedstrijd weer aan het spel werd nu wat fysieker waardoor onze middenvelder aangesproken werd zich te moeten gedragen anders zou hij een kaart krijgen .

De wedstrijd kabbelde weer voort echter na 25 minuten voetbal stond een spits van drieborg weer helemaal vrij . Deze keer buiten spel  dit werd ook bevestigd door de grensrechter echter het spel ging voort .De spits liep met de bal de 16 in op dit moment begon de keeper druk te zetten dit ging echter niet goed waardoor de keeper het besluit had genomen om de speler van de bal te duwen met zijn handen hier werd echter voor gefloten . De grensrechter gaf aan dat hij eerder had moeten fluiten want het was buitenspel . De scheidsrechter ontkende dit in alle toonaarden en gaf een penalty . Een speler van drieborg  schoot hem onder in de hoek …. 2-1 Op dit moment raakten de gemoederen wat verhit en op een zeker moment werd een middenvelder van ons eraf gestuurd met rood.

We moesten met 10 man verder . Na de spel hervatting kwamen we gevaarlijk dicht bij de keeper echter op dit moment trok een speler van hun aan de rem  en, zette een sliding in op de speler en niet op de bal. Daar waar het een penalty zou moeten zijn vond de scheidsrechter het genoeg geweest
 floot de scheidsrechter af.kortom een wedstrijd die we niet mochten winnen

We hebben nadien nog gesproken met het kader van Drieborg die gaf te kennen dat hij ook nog nimmer zo’n scheidsrechter mee had gemaakt en vond het onterecht. We hebben ze gefeliciteerd. We zijn gaan douchen en zijn naar huis gegaan .

Wij als 15-2 zijn met het gevoel naar huis gegaan dat we tegen 11 spelers en een scheidsrechter stonden te voetballen . Uiteraard wilden we uitleg hebben hier stond de scheidsrechter helemaal niet voor open.

Volgende week gaan we naar HSC en wellicht hebben we dan een wedstrijd waarbij we tegen 11 spelers moeten voetballen en de scheidsrechter naar eer en geweten fluit.